ENS PRESENTEM

Som el grup impulsor de l’Escola Frigolet (Porqueres). És el primer any que formem part de la Xarxa de Competències bàsiques i ens fa molta il·lusió poder compartir i debatre el nostre full de ruta amb tots/es vosaltres.

La nostra escola es troba ubicada en una zona rural, prop de l’estany de Banyoles i està envoltada de camps i espais verds. L’edifici escolar és una masia de l’any 1956, que actualment consta d’una ampliació nova que s’integra a la masia inicial.

Fa temps que hem iniciat canvis metodològics a favor d’una educació transformadora que recolza la metodologia per ambients i aprenentatge a través del joc.

Aquest curs escolar comptem amb dues comunitats (petits i grans). La comunitat de petits avarca de P3 fins a 2n i la comunitat de grans de 3r a 6è.

A la franja horària del matí es fan els ambients (ambients literaris, científics, matemàtics i art&english). A les tardes duem a terme els tallers (música, teatre, filosofia, hort i educació física/psicomotricitat).

Pel que fa a l’agrupament aquest és divers. D’una banda, cada nen/a té el seu grup de referència “tribu” on hi ha alumnes de diferent edat (P3-2n / 3r-6è) i d’altra banda, hi ha els agrupaments amb el cicle. Concretament, els ambients es realitzen amb el grup multinivell i els tallers amb el cicle corresponent.

En aquest bloc documentarem el projecte “Creació de l’himne d’escola”. Aquest, neix d’un interès inicial per identificar l’escola amb una melodia pròpia.  És un projecte que hi participen els nens i nenes de cicle mitjà i cicle superior. El procés creatiu de la proposta intenta establir connexions entre l’art visual, la música i el llenguatge verbal.

Seguim compartint!