Ens organitzem

L’escola Josep Peñuelas del Rio és l’escola de la Jonquera. És un centre de dues línies format per un claustre de 33 mestres dels quals 23 formem part de l’equip impulsor de la xarxa de competències bàsiques.

Amb un equip tan gran el primer pas necessari per poder desenvolupar un projecte ha estat el d’organitzar-nos en petits grups de treball. Cada un d’aquests grups ha agafat un projecte d’escola i a través del debat i de la reflexió amb els materials de la xarxa ha fet una programació del projecte per poder-lo implementar en un o diversos cursos.

Els projectes treballats han estat els següents:

• El teatre a l’escola: Ja fa anys que a l’escola fem teatre amb els alumnes de CS i CM, però amb la intenció d’ampliar el treball a cicle inicial i sobretot amb l’objectiu d’aprofitar la proposta del teatre per elaborar un projecte de curs que impliqui el treball i el desenvolupament de diferents competències.
  • Els Ambients a Infantil: Ja fa tres anys que a infantil es treballa amb ambients de treball però amb l’objectiu de fer un pas més en aquesta proposta metodològica l’equip docent d’infantil ha estat treballant en la planificació d’aquest projecte.
  • Emociona’t i conviu: Aquest projecte nascut de la setmana cultural del curs 2017/2018 té com a objectiu treballar de manera transversal; la gestió emocional, l’autoestima, l’assertivitat, les habilitats socials i la resolució positiva de conflictes.
  • El cor del Peñuelas: Aquest projecte ha nascut aquest curs i té com a finalitat que els alumnes realitzin un projecte social orientat a la conscienciació de les necessitats que hi ha en un context real.

De tots els projectes realitzats, la proposta que finalment hem decidit documentar i presentar al blog és la del projecte El Cor del Peñuelas.