Metodologia

Es va demanar als alumnes de 5è possibles propostes per dinamitzar l’espai hort de la web de l’escola. De les propostes que van sorgir, la més votada va ser la d’elaborar tutorials de receptes de cuina on els ingredients principals es cultivessin a l’hort escolar. Per una altra banda, també va sorgir per part dels alumnes la proposta de realitzar les activitats en castellà, ja que el projecte anterior s’havia fet en català.

Seguidament es va realitzar una assemblea per establir un pla de treball. Aquí els alumnes es varen adonar que no era possible realitzar el procés d’elaboració de la recepta a l’escola, principalment per qüestions d’infraestructura i temps. A partir d’aquí, es va consensuar de realitzar-la a casa, fotografiar-ne el procés per tal de poder il·lustrar el tutorial.

Per arribar al producte final, es va decidir la següent planificació:

• Sortir a l’hort i anotar tots els productes que s’hi cultiven.
  • Crear grups de treball.
  • Acordar quina recepta fa cada grup.
  • Explicar als pares que per tal de poder arribar al producte final final, hem de realitzar per primer cop el nostre plat a casa per tal de poder fotografiar-ne els passos.
  • Enviar les fotos per e-mail a la tutora.
  • Descarregar les fotos en una carpeta
  • Treballar el text instructiu i redactar el procés en un document Word tot inserint les imatges que acompanyen a cada instrucció.
  • Pensar una introducció i una justificació per començar el nostre tutorial i també un comiat.
  • Elaborar un PowerPoint, a partir del text instructiu redactat prèviament, que servirà per acompanyar la nostra explicació en el moment d’enregistrar el tutorial.
  • Desar la tasca de cada grup a la carpeta de l’escola i, per precaució, també en un llapis USB.
  • Decidir quin serà el paper de cada membre del grup en l’exposició del tutorial.
  • Elaborar una llista d’alumnes que seran els encarregat d’enregistrar els tutorials dels companys.
  • Enregistrar les exposicions orals per tal que siguin tutorials.
  • Penjar els tutorials a l’espai hort de la web de l’escola.
  • Mostrar els productes finals als companys/es de cicle.
  • Anar a les altres aules a donar a conèixer la tasca realitzada, tot convidant-los a entrar a l’espai hort per poder fer-ne ús.