AVALUACIÓ I VEU DELS ALUMNES

• Des d’un inici, com a mestres, ens vam plantejar com seria l’avaluació del projecte, amb la formació a la Xarxa de CB: calia fer partícip a l’alumne/a en el seu procés de regularització de l’aprenentatge.
  • Vam decidir realitzar la rúbrica a l’inici de la sessió (pels més grans) i una diana d’avaluació (pels més petits). Per tant, vam donar a conèixer els objectius d’aprenentatge i els criteris d’avaluació a partir del que l’alumnat va expressar en la sessions prèvies al projecte.
  • Cada dia, a l’inici i al final de la sessió, es posa en comú els ítems i què s’espera d’ells. A través de converses i reflexions, hi va haver molta interacció entre els diferents grups d’alumnes per mostrar i explicar el que havien après. El vídeo final és una evidència, les converses amb el grup classe també, el recull de les valoracions de la rúbrica i les dianes i els plafons exposats al passadís principal de l’escola.
  • L’observació directa per part del professorat és rellevant en el projecte interdisciplinari i també té un registre amb tots els infants del grup per tal d’escriure diferents moments. I el treball en equip per part dels mestres és important, amb la reflexió de les avaluacions que fa l’alumnat.

LA VEU DELS ALUMNES:

L’alumnat ens ha fet arribar la seva alegria per les tasques realitzades en aquest projecte interdisciplinari. Les sessions flueixen i realment hi ha un aprenentatge més enllà d’allò acadèmic; és un aprenentatge de relacions entre iguals i entre grans i petits, de responsabilitat, de respecte, etc. i intens. Compartir coneixements i moments. A l’alumnat li agradaria fer-ho més temps i més sovint.

Amb la veu dels alumnes guiem l’aprenentatge pel projecte interdisciplinari. Es manifesten amb una Assemblea inicial i final, en tot el procés mitjançant reflexions i converses i va més enllà del temps marcat establert.