Metodologia

Des de fa tres cursos a l’escola es treballa per estudis. Aquests parteixen dels interessos de l’alumnat de manera que a través de la seva motivació, potenciem la curiositat.  Arran d’un debat establert a l’aula es proposa treballar un conjunt de temes que es poden englobar: cultura, cuina, música, balls, etc. I d’aquí, es decideix treballar les cultures.

Presentem l’estudi amb:

• Visualització d’un vídeo.
  • Mostra de diferents llibres que parlen sobre les cultures.
  • Personatges de contes o llegendes d’altres països.
  • Jocs de taula.
  • Elements típics d’altres llocs.

Un cop acabades les presentacions l’alumnat ha escollit els subtemes i s’han fet grups intentant respectar al màxim les seves preferències.

A partir d’un país triat, es treballen els diferents aspectes proposats. Fomentem la recerca i selecció d’informació a través de diferents mitjans. L’alumnat treballa de manera autònoma amb l’acompanyament del docent.

Degut a la varietat d’orígens de l’alumnat, es convida a les famílies a participar en el projecte.

Amb tot el material i informació recollida, s’organitza una setmana cultural on tots els tallers que hi hauran faran referència a l’estudi de les cultures del món. Durant aquesta setmana hi participaran tot i totes les alumnes de l’escola. Totes les activitats es duran a terme gràcies a l’ajuda externa de voluntaris, famílies, etc.

La cloenda final de la setmana i de l’estudi, és una exposició amb tot el material recollit i una festa final.