IMPLEMENTACIÓ

Vam encetar el projecte parlant amb els alumnes sobre què en sabien de la Sang. Després de la pluja d’idees inicial vam presentar la xerrada duta a terme per la Cristina del Banc de Sang i Teixits,  en acabat, vam relacionar la informació prèvia amb l’adquirida.

Sota la pregunta: “puc anar a donar sang?”, vam posar-nos en el rol d’una família que necessita fer una transfusió de sang a un parent durant una intervenció quirúrgica. D’ aquesta manera els nens i nenes van haver de preguntar a casa el seu grup sanguini i el seu RH i vam elaborar una graella de compatibilitats de donants.

Les activitats es dividirien en dos apartats. Les activitats que ja ens venien marcades pel projecte (eslògan, logotip, carta, cartell,…) i les activitats dissenyades per a donar resposta a les curiositats dels alumnes.

A continuació vam distribuir els grups en tres tallers diferents de manera rotativa. Un taller dedicat a l’observació i dissecció d’un cor animal, el segon taller centrat en l’aparell circulatori i el tercer basat en relacionar la freqüència cardíaca amb l’aparell circulatori i l’aparell respiratori.

Entre docents ens vam coordinar per a treballar els continguts procedents de diverses àrees com per exemple plàstica , educació física, matemàtiques, medi, etc.

Els alumnes van documentant el projecte i els seus processos d’aprenentatge a la seva llibreta personal , el “Diari de Projectes”  on plasmen la reflexió del treball a nivell individual i de grup, així com, planifiquen què els queda pendent de realitzar.