Com és l’Escola l’Esculapi?

L’Escola l’Esculapi és una escola d’una línia situada al municipi de l’Escala.

A l’escola hi ha al voltant d’uns 230 infants amb gran diversitat de ritmes d’aprenentatge i un alt nombre d’alumnat d’origen estranger.

Aquests factors ens van fer reflexionar i veure la necessitat de fer canvis metodològics i organitzatius que ens permetessin atendre de manera més individualitzada a tot l’alumnat. A partir d’aquí, vam assistir a diferents formacions, vam intercanviar experiències amb d’altres escoles, vam compartir estones de reflexió, de debat entre les mestres i es va arribar a uns acords pedagògics basats en uns principis educatius.

El curs 2013/14  a l’etapa d’educació infantil s’inicia el treball per ambients. Creiem que aquesta organització ens ajuda a poder atendre les necessitats de la diversitat de l’alumnat i així  superar les dificultats amb les que ens havíem anat trobant en els darrers anys.

A l’etapa d’educació primària  es va veure la necessitat de donar continuïtat al treball que s’estava portant a terme a educació infantil i es va optar per un treball més globalitzat. Es va iniciar mitjançant el Pla de treball que ha anant evolucionant cap als estudis d’investigació que es porten a terme actualment.

L’equip impulsor està format per tot el claustre de l’escola amb l’objectiu d’aconseguir més recursos i acompanyament per tal de consolidar la línia del centre.