Com ho hem fet?

El que més ens ha funcionat ha sigut l’espai de la formació de la xarxa de competències bàsiques que ha resultat ser un espai de treball d’equip. I en aquest es prenien les decisions de com s’anava configurant i organitzant el projecte, i als equips docents es compartia amb la resta del professorat. Sí que és cert, que hi ha hagut professors que no estaven al grup de treball de la xarxa però que estaven molt implicats en el projecte, llavors no acabaven de veure tot el projecte en la seva totalitat, van participar però no estaven del tot convençuts. D’altres professors al no estar al grup de treball no s’han volgut implicar molt. I els que sí que s’han implicat molt són els del propi grup de treball del projecte.

El que més  ens ha costat i ha faltat és coordinació i col.laboració per part del professorat dels dos estudis: ESO i CF. També és cert que els horaris no són compatibles perquè el professorat d’ESO està al matí al centre i el de cicles formatius a la tarda, i això ha dificultat aquesta tasca.

S’ha creat una carpeta compartida amb el professorat de l’equip docent en la que hi havia totes les activitats, calendari i cronologia de les activitats… i tot allò que variava es notificava per e-mail.

Tot i això, no és un projecte d’àmbit-matèria sinó que és un projecte més global i social, llavors el professorat que ha volgut hi ha pogut participar, perquè les activitats que es fèien les anaven construïnt alumnes i professors. Seria el model california de treball per projectes. Sí que en certs moments als professors els costava veure la globalitat del projecte perquè molts professors estaven fent moltes coses diferents durant aquell mes i mig que ha durat el projecte. Llavors les matèries que han treballat diferents aspectes del currículum (llengua catalana: la carta formal, llengua castellana: preparació d’una entrevista, biologia: coneixement de la importància de la sang, visual i plàstica (comunicació i publicitat), tecnologia (vídeos i falques publicitàries)… ho han valorat en la seva matèria. I el que és important és que els alumnes han tingut una visió global del projecte, vèien com la majoria de matèries i professors es bolcaven en el projecte i realitzaven activitats relacionades i això els ha agradat  molt.