Projecte fluvianets 2019

A l’escola Fluvianets de l’Empordà ens iniciem en els projectes en aquest curs 2018-2019. Es tracta d’una escola petita d’una sola línia. Tot el claustre s’ha involucrat i cada tutor intenta incloure els projectes com a mètode de treball a les seves aules. Els mestres encarregats de dur a terme el projecte que publicarem seràn els dos mestres de Cicle Inicial. Serà la primera vegada que ens iniciem en aquesta perspectiva de l’educació i ens iniciarem amb els petits de primària; 1r i 2n tots junts (26 alumnes).

Només iniciar el projecte ens plantegem l’objectiu-producte final i pensem amb quines àrees diferents podem abastar. Ens llancem de caps a l’hora de descobrir el poble, ja que ens permet trencar molt amb les dinànimques habituals. Intentem construir el projecte mica en mica evitant de conduir nosaltres els projectes i que sigui l’alumnat qui triï el camí o bé que siguin les seves reflexions les que obrin els nous fronts.

L’hem iniciat just començar aquest segon trimestre i, tot i que no ens hem marcat una data per acabar-lo, tenim previst fer-ne un altre al tercer trimestre.