Teatre, vestuari, murals i kahoot al projecte d’Egipte de 1r ESO

Com ja hem explicat en articles anteriors, els alumnes tenien com a objectiu final l’elaboració d’una representació teatral sobre la vida de l’antic Egipte, combinada amb l’exposició oral, i la confecció d’un panell informatiu sobre la cultura egípcia. Tots els grups van poder fer els productes del projecte en el temps establert.

Vam seleccionar aquests productes per tal de treballar en l’assoliment dels objectius del projecte, que eren la millora del treball en grup, la potenciació de l’autonomia personal i de la creativitat:

– l’autonomia dels alumnes: en tot el procés. A partir de la documentació que els vam proporcionar.

– el coneixement de l’antic Egipte: la recerca d’informació, l’elaboració del mural, les exposicions i els kahoots. Com que cada grup només havia de treballar un tema d’Egipte i exposar-lo, amb les respostes del Kahoot ens asseguràvem que els alumnes escoltaven els seus companys en les exposicions per poder després contestar.

– la creativitat dels alumnes: elaboració del mural, elaboració del guió de l’obra de teatre, el disseny i l’elaboració del vestuari.

Un dels subproductes que es van fer i que també eren part important del projecte va ser l’elaboració del vestuari de cara a la presentació. Aquest procés que va començar amb el disseny sobre el paper del vestuari de cada alumne i va acabar amb la pròpia obra de teatre.

A més, pel que fa a la projecció fora de l’aula, cal dir que l’ambient lúdic de l’activitat ha propiciat enormement la desimboltura dels alumnes de cara a parlar en públic davant d’altres companys i professors, de manera que també s’ha millorat, gairebé sense pretendre-ho, la capacitat d’expressió, verbal i no verbal, en un context de dramatització dels conceptes i idees apresos durant el procés. Aquesta dramatització ha estat oberta a altres alumnes dels seus grups i d’alguna altra classe del mateix nivell. Hauria estat molt bé que, tal com es pretenia (i que es procurarà fer en el futur), la teatralització s’hagués pogut realitzar davant de les famílies dels alumnes perquè en podrien haver copsat l’esforç, les ganes i la il·lusió esmerçats.

També cal valorar molt positivament l’explosió de creativitat que els alumnes han pogut mostrar a tota la comunitat educativa del centre, específicament per als companys de 4t d’ESO, que també han pogut gaudir de l’explicació dels alumnes sobre el mural que han elaborat i jugar amb ells a resoldre el Kahoot que prèviament ja havien fet; i des del moment que els murals s’han exposat en llocs preeminents i ben visibles de les aules de l’institut, tota persona que hi entrava en podia gaudir.