ACTIVITAT A L’AULA:

MASTERCLASS

La primera activitat que es va dur a terme va ser la Masterclass del xef Marçal Solà d’un restaurant de Balaguer, el restaurant Les Roquetes.

En Marçal va elaborar dos plats: rissotto i xupa-xup de fuet.

Aquesta activitat va aportar:

  • Millora de l’atenció
  • Motivació
  • Exemplificació de receptes
  • Posada en funcionament de coneixements previs
  • Activació dels sentits: olfacte i gust
  • Repte del nostre projecte

L’alumnat es va mostrar molt motivat i atent en l’elaboració dels dos plats. I els va servir de mostra per escollir quina recepta farien ells i elles per resoldre el repte proposat: elaborar nous plats a partir del seu ingredient principal

LA RECEPTA

Una vegada van poder veure un xef elaborant dos plats, vam creure necessari, abans de dur a terme la seva pròpia recepta, poder fer un treball explícit del text instructiu: la recepta.

A partir de les imatges i el vídeo de la masterclass van elaborar la recepta d’un dels dos plats seguint les següents fases:

  • Observant l’estructura i trets característics de receptes de casa, de la biblioteca de l’escola…
  • Identificant l’estructura comú de les diferents receptes i del temps verbal emprat.
  • Comparant si les seves deduccions coincidien amb l’estructura bàsica del text instructiu de la recepta.
  • Visualitzant el vídeo sobre la masterclass de cuina del xef Marçal.
  • Elaborant una de les dues receptes a partir de tot el procés escriptor: planificació, textualització i revisió.Aquesta activitat va aportar:
    • Dotar de contingut al repte proposat.
    • Fer explícit el procés d’elaboració d’una recepta.

     

    A l’alumnat els va agradar elaborar la recepta a partir del vídeo de la Masterclass del xef Marçal donat que va ser una experiència pròpia positiva i significativa.

     QUIN ÉS EL NOSTRE REPTE?

    L’alumnat va desglossar el repte que havien de superar entre tots i totes per tal de tenir clar quines eren les premisses a complir i el temps destinat per dur-ho a terme.

    Aquesta activitat va aportar:

    • Consciència de les tasques a dur a terme.
    • Repartiment de responsabilitats.
    • Organització del temps disponible.

El repte va quedar determinat de la següent manera:

EL NOSTRE ALIMENT PRINCIPAL: RECERCA D’INFORMACIÓ

Per tal de poder elaborar receptes amb l’element principal de cadascun dels grups cooperatius vam proposar a l’alumnat que realitzessin una recerca d’informació per tal d’investigar sobre:

  • D’on prové
  • Quins beneficis aporta a la salut
  • Com es pot cuinar
  • Imatge de l’ingredient

L’alumnat es va mostrar menys motivat per dur a terme aquesta activitat donat que la recerca d‘informació és una tasca que realitzen en diferents àrees i projectes.

PANELLETS CREATIUS

L’alumnat cada any elabora panellets per la festa de La Castanyada. Però aquest any van proposar fer-los diferents donat que estan aprenent, a través d’aquest projecte, a fer receptes creatives.

Els panellets no van ser els tradicionals, sinó que es van elaborar panellets creatius a partir de receptes novedoses i emprant ingredients diferents als tradicionals: colorants, xocolata… I a més, les formes tampoc van ser les tradicionals, sinó que van fer panellets amb forma de bolet, troncs, dits…

Aquesta activitat va aportar:

  • Dotar de significativitat i funcionalitat una recepta: els panellets
  • Motivació
  • Creativitat
  • Implicació de les famílies

 

L’alumnat es va mostrar molt motivat en aquesta activitat donat que van deixar anar la seva imaginació i van gaudir en tot el procés.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *