RESOLUCIÓ DEL REPTE

LES NOSTRES PROPOSTES:

I després de dies escollint, cercant informació, prenent decisions, demanant ajuda a les famílies…van determinar quines receptes durien a terme amb el seu ingredient principal.

L’alumnat va gaudir molt en tot el procés i a més, van assajar les receptes a casa per tal de veure la viabilitat de poder-les elaborar el dia del Masterxef.

Algunes de les receptes elaborades van ser les següents:

ASSAGEM LES RECEPTES DEL REPTE

I ja arribem al tram final del projecte!

L’alumnat va dur a l’escola tots els ingredients i estris necessaris per tal d’elaborar les seves receptes per fer un assaig del Masterxef que duríem a terme la setmana següent.

A més, en finalitzar les pròpies receptes, l’alumnat va realitzar diferents avaluacions:

• Autoavaluació del propi plat per tal de millorar-ho pel Masterxef.
  • Valoració dels plats dels companys i companyes a partir del tast de les receptes elaborades mitjançant una graella qualitativa on aportar propostes de millora.

Aquesta activitat va aportar:

• Significativitat i funcionalitat a les receptes escollides
  • Motivació
  • Creativitat
  • Implicació de les famílies en l’assaig a casa
  • Realitat en portar-ho a la pràctica
  • Sentiment de pertinença al grup cooperatiu

L’alumnat va comentar que els plats feien una olor molt bona i que s’ho van passar molt bé fent les pròpies receptes i valorant les dels altres.

MASTERXEF

L’alumnat va participar en el Masterxef per tal de realitzar la fase final del repte: elaborar un plat per ser inclòs en el menú de Les Roquetes.

Van elaborar i preparar els plats i quan van acabar, el xef Marçal i el Delfi els van tastar. Els hi va costar molt escollir-los i al final van triar-ne cinc. D’aquests cinc va guanyar “El Crambel de poma” de la LUCIA.

Aquesta activitat va aportar:

• Significativitat i funcionalitat a les receptes escollides
  • Motivació
  • Creativitat
  • Realitat en portar-ho a la pràctica
  • Sentiment de pertinença al grup cooperatiu
  • Sentit a tot el projecte i va ser un tancament molt profitós.

L’alumnat va manifestar que els va agradar molt aquesta activitat i que s’ho van passar molt bé.