Els cotxes – PLANIFICACIÓ

PLANIFICACIÓ

Aquest curs, l’equip docent de la nostra escola vam decidir de treballar cada cicle o cada nivell un projecte interdisciplinar. Fins fa uns anys treballavem un projecte interdisciplinar tota l’escola, però aquest any  vam decidir aquesta altra alternativa. Vam començar el projecte durant el segon trimestre i l’última semana d’aquest la vam dedicar exclusivament només a la realització d’aquest i la seva cloenda.

Els alumnes de 2n de Cicle inicial, mitjançant una votació anònima, van escollir treballar el projecte dels cotxes.

Primer vam fer una primera votació, van posar el nom del projecte que els hi agradaría treballar en un paper i el van depositar dins d’una bústia. I dels 4 temes més votats van tornar a fer una altra votació perquè d’aquesta manera es sentíssin més partíceps amb el tema elegit.

Un cop sabut el projecte elegit pels alumnes, vam fer una carta a les famílies informant del projecte que treballariem a l’escola on els hi demanem la seva col·laboració. Que sempre és molt positiva.

1ª Sessió que vam dur a terme va ser una pluja d’idees (brainstorming) sobre “Què en sabem dels cotxes?” On tots els alumnes participen dient almenys alguna cosa.

2ª Sessió també fem una pluja d’idees sobre “Què volen saber sobre els cotxes?”

A partir d’aquí comencem a distribuir totes les preguntes que han sorgit dels nostres infants. I les distribuïm entre els alumnes. Cada alumne/a haurà de buscar informació sobre dues preguntes que li ha tocat respondre o buscar informació amb l’ajut de les famílies. A continuació hauran de fer una l’exposició oral davant del grup-classe donant resposta als seus interessos. Aquestes exposicions poden anar acompanyades de murals, vídeos, Power, o qualsevol material que faci més entenedora l’explicació.

Aquestes activitats es duran a terme un mes abans de la semana dedicada exclusivament al projecte.

Us adjuntem la planificació de la semana dedicada al projecte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *