El que hem aconseguit amb la Marató

Els productes finals de cada grup d’alumnes són el resultat de les tasques organitzatives, d’investigació, treball i difusió proposades per a cadascun dels nivells. Aquests productes finals suposen un repte per als alumnes, generant una solució real per a un problema real.

El fet que tot el projecte que us presentem vagi destinat a recaptar fons per La Marató de TV3, una acció solidària coneguda i arrelada en la nostra societat, fa que la motivació per obtenir un bon resultat sigui encara més gran (per als alumnes, l’important no és només l’avaluació, sinó poder col·laborar d’una manera activa en aquest moviment solidari tant àmpliament participatiu).

Així, cada nivell genera diferents models de producte, tots relacionats amb la temàtica de la Marató d’enguany, el càncer. Cada grup d’alumnes comparteix i presenta les seves propostes a la resta, i ofereix un esmorzar saludable a tots els membres de l’institut..

Així, els alumnes de 1r d’ESO van organitzar activitats lúdiques per gaudir de la jornada final, en la que es recullen donatius per la marató (jocs tradicionals que van relacionar amb la temàtica de la Marató, taller de polseres…).

A 2n d’ESO el producte final va ser fer una presentació explicant les tasques dutes a terme durant el projecte i la preparació d’activitats per a tenir un dia saludable, incloent una recepta (amb ingredients, preu,, procés d’elaboració i valor nutricional). Van fer un vídeo explicant la recepta i les van recollir totes en un llibre digital. També van preparar-se un vestit adequat per a la presentació (de cuiner.…).. Després, van analitzar totes les receptes i les van etiquetar amb banderetes segons el seu nivell de patologia alimentària.

Els alumnes de 3r d’ESO van recollir tots els productes intermitjos en una pàgina web. Així, hi han exposat per cada tipus de càncer, la recerca d’informació, el póster que explica, l’entrevista a una persona relacionada amb la temàtica (metge, pacient, familiar, investigador…), les gràfiques on es representa l’afectació del càncer per sectors de població, i els jocs que han preparat per explicar el tema als seus companys i per fer prendre consciència del problema, si es pot fer quelcom per prevenir-lo i com actuar davant la malaltia., També hi han incorporat les imatges de la diada que es celebra per recaptar fons per la investigació, amb la taula on van vendre els seus esmorzars saludables.

I els alumnes de 4t d’ESO van fer de periodistes preparant un informatiu, amb notícies sobre el càncer i la Marató. També hi havia entrevistes a científics, metges i pacients. Aquí en teniu una mostra.