Es va començar el projecte fent la següent pregunta a l’alumnat?

ESTEU DISPOSATS A MENJAR INSECTES? En aquest moment es va obrir un debat sobre el consum insectes molt enriquidor. I tot seguit es va passar el següent documental (que va ser el fil conductor del projecte) que parla sobre el consum d’insectes del programa “COMANDO ACTUALIDAD” titulat “Lo nunca visto – Insectos”.

Comando actualidad “Lo nunca visto-Insectos”.

L’alumnat també va poder tenir l’oportunitat de visualitzar els següents vídeos:

Els insectes seran l’alimentació del futur?

-Hamburguesa de grills.

-Los insectos ya se pueden encontrar en las estanterías de los Supermercados.

Un cop mirats els documentals, l’alumnat va fer-se una opinió més acurada sobre el consum d’insectes de la nostra societat. I a partir d’aquí es van establir grups de treball de dos o tres alumnes on cada grup treballava un punt diferent del projecte, però tots els grups de treball van realitzar un contrast d’hipòtesis i una app informativa dels insectes comestibles.

El projecte es va dividir en sis  apartats. Aquests apartats els va decidir el professor i cada grup va escollir un dels apartats per desenvolupar.

-Descripció dels insectes comestibles.

-Relació de països que tenen incorporats els insectes a la seva dieta.

-De quins factors depèn el consum d’insectes?

-Valor nutricional dels insectes.

-Receptes d’insectes.

-Creació de l’estructura del Sides i disseny de l’enquesta.

La informació del projecte es va presentar amb un Sides. Tots els alumnes eren administradors del Sides, i cada grup era el responsable de fer l’edició d’un dels apartats del Sides. No obstant, l’apartat del treball “De quins factors depèn el consum d’insectes?” el van realitzar tots els grups, ja que cada grup va fer un contrast d’hipòtesis.

Abans de fer el contrast d’hipòtesis, es va explicar què era un contrast hipòtesis i quina utilitat tenia fer un contrast d’hipòtesis, ja que un dels objectius era descobrir de quins factors depenia el consum d’insectes a la nostra societat.

Al finalitzar tots els apartats es va donar unes nocions bàsiques als alumnes de com funcionava l’App Inventor. I a partir d’aquest moment van començar el disseny de l’app.

Per acabar el projecte, cada grup va realtizar l’exposició oral davant de la resta dels grups classe. Aquesta exposició oral va ser avaluada per part de l’alumnat (avaluació entre iguals), i també per part del professor.

Al finalitzar el projecte, ens vam veure mig obligats a fer un tastet de dos tipus d’insectes diferents comprats al Carrefour (grills i cus). No tots els alumnes van voler provar-los. Us deixem un recull d’imatges d’aquells moments.