El nostre projecte interdisciplinari té com a objectiu treballar un tema en comú tota l’escola i al llarg de tot el curs.
Al mes juny, a partir d’una pluja d’idees, s’escullen els temes més proposats pels alumnes i es duu a terme una votació de tot l’alumnat excepte sisè, ja que el curs vinent no es trobaran a l’escola.
El projecte s’inicia el primer trimestre amb una activitat per saber què en saben els alumnes i què en volen saber sobre el tema a treballar. Es demana que busquin informació a casa i la portin a la classe (la seva aportació es valora molt positivament) i s’exposa en un mural o racó a l’abast de tothom.
A partir d’aquí, s’elaboren les activitats per treballar en els diferents àmbits al llarg de tot el curs tenint en compte els interessos dels alumnes de cada nivell.
Algunes activitats comunes a tota l’escola relacionades amb el projecte són:
- La programació d’una sortida per tal d’enriquir els coneixements i fomentar la motivació.
- La decoració de l’escola.
- El festival de final del primer trimestre.
- La relació de les poesies treballades pel dia mundial de la poesia amb el projecte.
- Les jornades culturals, on s’hi realitzen diferents tallers.
- Elaboració d’un dibuix relacionat amb el tema per la portada de l’agenda escolar per al curs següent.
La valoració d’aquest projecte es realitza al final de curs.