EL RESTAURANT…. “¡OÍDO COCINA!”

Mitjançant un vídeo trobat al canal youtube on hi ha un anunci (fictici) on es demanava assessorament a l’alumnat per crear un Restaurant, els nens i nenes de l’Escola Sant Miquel de Miralcamp van obrir un procés participatiu per ajudar al Xef en les seves inquietuds. La proposta va ser rebuda amb molta il·lusió i ens vàrem repartir per grups de Treball (per classes, des de P3 fins a 6è de Primària) els diversos “departaments” necessaris per a la configuració d’un establiment d’aquest tipus (cuiners, decoradors, publicistes, nutricionistes, periodistes, recursos humans i arquitectes).

En el cas de 2n, érem els Publicistes i per començar i en equip, van fer una recerca d’informació sobre el que ells creien que era la publicitat. Després de la reflexió grupal se’n va desprendre un llistat d’idees, a partir de les quals es va anar desgranant les diverses activitats del projecte que es van dur a terme al llarg de les dues setmanes següents.

Algunes de les idees que en van sortir van ser:

• Quin podria ser el nom del Restaurant? Com podríem decidir-lo?
  • Com podríem donar a conèixer el nom del Restaurant a la resta de l’escola?
  • Quin podria ser el “logo”? I el seu eslògan?
  • L’anunci publicitari (en format fullet).
  • Un anunci radiofònic.
  • El rètol.
  • Elaborar un díptic o tarja.

A partir de les activitats proposades pels alumnes, els docents vam anar connectant-les amb els diversos àmbits i dimensions, establint els indicadors d’avaluació als quals es podien associar, així com també els objectius d’aprenentatge a assolir en finalitzar el projecte.

Val a dir però, que la durada de les activitats no ens va fer possible la realització de totes les que havien proposat l’alumnat. Tot i que van gaudir d’allò més de totes les propostes realitzades així com de la metodologia utilitzada en tot el projecte: el treball en equip!