METODOLOGIA CICLE SUPERIOR

A nivell metodològic cal destacar dos tipus d’activitats que es realitzen sistemàticament al llarg de tot el projecte. Una és el desenvolupament del PLA DE TREBALL, en el qual s’anotaran els objectius i les activitats que s’han realitzant per tal de ser conscient de què volen aprendre i què fan per aprendre-ho. Aquest pla es realitzarà a tall individual.

L’altra activitat consisteix en la realització del DIARI DE SESSIONS. En els darrers moments de la sessió, l’alumnat “escrivia”  el diari de sessions del seu grup. Diem “escrivia” perquè, per torns, cada grup, representat per 2 alumnes grava en vídeo el seu diari de sessions. Posteriorment el desava a la unitat de xarxa compartida., amb la qual cosa, també observàvem la seva destresa per treballar amb eines TIC. Al dia següent era aquesta mateixa parella qui iniciava la sessió posant, a la pissarra digital interactiva, el vídeo de la seva intervenció el dia anterior. És una eina que ens va servir per activar coneixements previs, alhora que ens permetia veure què havíem fet i que ens calia canviar de la nostra praxi.

Us deixem un exemple en aquest enllaç:

Al llarg de tot el projecte, se’ls va plantejar l’activitat “Mission Architect 2019” en la qual se’ls explica que es valorarà l’atenció, la participació i l’execució de les activitats, premiant als alumnes amb “insígnies” o “punts extra”.

zones cuina