EL NOSTRE POBLE (ZER Vent Serè)

A la nostra ZER cada any els mestres tiren un tema per al projecte interdisciplinari. Alguns anys hem aprofitat la celebració d’algun aniversari, altres anys temes d’interès curricular dels mestres…

Aquest any, però, la cosa ha anat ben diferent. A la nostra ZER l’any passat es va proposar de fer una bicicletada entre els dos pobles que la conformen. Un dia els alumnes de CS de Vila-sana van pedalar fins a Castellnou i un altre dia els alumnes de CS de Castellnou van pedalar fins a Vila-sana. Un cop allí i perseguint un dels objectius que ens havíem proposat a principi de curs (millorar la relació entre els alumnes de les dues escoles) van passar un matí de jocs i convivència.

En la última reunió pedagògica, tot valorant les activitats de curs, va sortir la inquietud del nostre projecte interdiscipliari. Tots els mestres allí presents vam coincidir en que allò que estavem fent no era un bon projecte i va sorgir la idea de convertir la bicicletada de final de curs en una part del projecte. Els alumnes de Castellnou de Seana haurien de ser els guies turístics dels companys de Vila-sana i a l’inversa. Així doncs, calia fer un treball previ sobre el poble per documentar-se i saber-se explicar.

Aquesta idea va ser presentada al claustre i es va acordar que el projecte d’enguany seria EL NOSTRE POBLE.