EL NOSTRE POBLE II (ZER Vent Serè)

Un cop decidit el tema del projecte i tot i que la idea que va sorgir primer va ser a partir de la bicicletada de Cicle Superior, cada cicle es va posar a pensar com treballar el projecte a les seves classes.

Us explicarem el cas d’educació infantil. Les mestres vam proposar un repte als més petits de l’escola:

“Imagina’t que d’aquí uns mesos vindrà a visitar-te un familiar o amic que no ha estat mai al teu poble. Quins llocs t’agradaria ensenyar-li i quines coses t’agradaria explicar-li?”

A partir d’aquí vam fer una pluja d’idees de llocs del poble significatius per ells i a partir d’aquesta llista, vam començar a treballar el projecte.

Primer preguntem als nens i nenes què saben del lloc que volen explicar i ho escrivim. Posteriorment sortim al poble a visitar el lloc en qüestió i observem bé si allò que havíem dit és correcte o bé si ens havíem deixat alguna cosa important. La mestra va redactant un dossier que va recollint tota la informació de les converses que tenen els alumnes.

Després d’això la feina que ens queda és plasmar-ho en un document realitzat pels alumnes que acabarà essent un llibret informatiu del poble que servirà a tots els turistes per visitar les nostres poblacions.