Primera sessió.

Els alumnes de 3r del Daniel Mangrané ja han treballat per projectes en 1r i 2n de l’ESO, coneixen i es desenvolupen amb destresa i habilitat amb aquesta metodologia, però…Què els pareixerà la idea que aquest any el projecte finalitza amb la prestació d’un servei a la comunitat?

El primer pas serà intentar explicar què és l’APS i tot i que la teoria la tenim molt clara << l’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo >> sabrem transmetre els i les profes aquesta informació? I sabrem fer-ho de la forma que ells s’il·lusionen amb aquest projecte?

A vegades, idees molt bones en paper són molt difícils de construir amb vivències significatives per als alumnes i no sempre arriben a bon port. Fa uns dies que pareix que estiguen tot el dia cansats i no sabem amb quin estat d’ànim afrontaran aquesta experiència.

11.10 h del matí.: bona part de les xiques i alguns xics han reflexionat sobre quines sensacions els transmet l’APS i després de parlar-ne i definir els pensaments en diverses paraules les han plasmat en la construcció d’un bonic mural.

La resta de xics, els quals normalment arrosseguen els peus pels passadissos quan caminen, els que sembla que estiguen tot el dia cansats, han defugit qualsevol responsabilitat i implicació amb allò què estem fent.

Convé no exasperar-se i pensar com incloure’ls en el projecte per a la pròxima sessió!