El tema del projecte que documentem en aquest bloc aquest curs 18-19 és la salut. La idea és fer i jugar un joc de rol sobre la salut amb l’objectiu de que els alumnes desenvolupin la competència 12 de l’àmbit cientificotècnic entre d’altres.
- Adoptar mesures de prevenció i hàbits saludables a nivell individual i social fonamentades en el coneixement de les estratègies de detecció i resposta del cos humà.
Per tant, el repte inicial plantejat als alumnes va ser:
- saps què és un joc de rol? vols fer i jugar a un?
Per tant l’objectiu principal serà preparar tot el necessari per a fer i jugar a aquest joc de rol. Aquest objectiu es materialitza en els següents productes a entregar:
- Fitxa d’investigació d’un aparell del cos humà
- Fitxa de les malalties associades
- Site compartit amb totes les malalties, símptomes, tractament i prevenció
- Fitxa d’elaboració de cassos.
Tots els productes s’elaboren inicialment individualment i un cop validats es treballa en grup d’experts per després transmete-ho al grup base ( a l’apartat de metodologia s’explica en més detall)
Així doncs, un cop s’accepta el repte, alumnes i professors, ens posem a treballar de seguint les següents fases:
- Recerca
- Transmissió
- Creació
- Joc
- Avaluació i coavaluació
Comptem amb 7,5 hores setmanals de dedicació a aquest projecte i hi intervenen els següents àmbits (lingüístic i cientifico-tècnic).
El professorat, prèviament ha consensuat els criteris d’avaluació de cada àmbit que són els que guien la planificació del projecte i la recollida d’evidències d’avaluació.