El “leit motiv” del projecte és aconseguir que l’alumne conegui el seu entorn i sigui capaç de valorar què hi ha a la seva ciutat. D’aquesta manera hem pensat que el fil conductor de tot plegat seria fer una guia turística de la ciutat on cada grup d’alumnes aporta la seva visió dels espais que considera més interessants responent a la pregunta: vols saber perquè Manlleu és “guay”?
El títol del projecte: Free Tour per Manlleu, està relacionat amb la idea de que cada grup dissenya una ruta personalizada segons el seu interès, fomentant el desplegament de la seva visió de la ciutat i la manera de destacar-ne els punts forts utilitzant la seva creativitat. D’aquesta manera incorporem els interessos dels alumnes deixant que valorin el que els agrada de la seva ciutat sense cap condicionant i per tant la ruta serà la que recomanaríen a un amic seu que arribés de nou a Manlleu.
Hem mirat de contextualitzar el projecte a partir de la visualització de diferents maneres de realitzar una exposició per part de diferents guies turístics, per tal de que els alumnes captin les maneres d’aconseguir interessar als visitants d’una ruta.
La manera que hem cregut més adequada de presentar el producte final mirant d’unificar els diferents continguts treballats és realitzar la ruta de manera efectiva davant dels altres grups que fan el paper de visitants, on a cada punt d’interès escollit es realitza una dinàmica activa per fer participar als visitants de la ruta.
La idea doncs ha estat planificada per poder treballar al màxim les competències transversals tant les personals com especialment la digital a través de fer anar l’eina de Google Maps.