Aquest projecte s’ha dut a terme a l’etapa d’Educació Infantil al llarg del 2n trimestre d’aquest curs 2018-19.
A inici de curs, es va fer una consulta als alumnes d’aquesta etapa sobre els seus interessos personals: “Què ens agradaria treballar? Quines coses ens agraden i voldríem conèixer-les millor? Quines coses ens preocupen?”… (en funció dels grups i dels nivells es proposen preguntes diferents ja que tenen experiències diferents sobre els projectes). Van sortir diferents propostes, a vegades molt diverses i d’altres que tenien punts en comú. Les mestres les vam agrupar i organitzar per poder abastar el màxim d’interessos i es va escollir per votació.
El projecte més votat va ser: “EL CEL I EL SOL”.
Després d’aquesta votació, a cada classe el projecte es va desenvolupar de manera diferent, respectant els interessos i els coneixements previs dels alumnes de cada grup i encaminant el guió del projecte a partir dels interrogants, els dubtes i les motivacions que genera la conversa dins el grup-classe. Així doncs, a cada grup es van plantejar diferents continguts a treballar.
P3: Personatges que volen pel cel, aparells que volen pel cel, elements del cel i l’espai.
Vist els interessos dels nens i nenes de P3 treballarem dos grans objectius que seran els que s’avaluaran:
- Conèixer coses, personatges, aparells que volen.
- Conèixer els elements que observem al cel.
P4: Fenòmens meteorològics, el sol i la protecció solar.
A P4 mostren interès envers els elements meteorològics i, per tant, l’objectiu a avaluar serà:
- Conèixer els elements meteorològics a partir de l’observació i de la determinació de les seves característiques.