En aquesta entrada al blog, voldríem compartir algunes de les nostres pràctiques d’avaluació i fer tres reflexions al seu voltant.
En primer lloc ens sembla interessant compartir aquestes pràctiques perquè estan contextualitzades en diferents àmbits d’aprenentatge, prioritzen competències diferents i els seus protagonistes no es troben en el mateix moment evolutiu.
En segon lloc, pensem que la diversitat d’instruments avaluatius que inclouen, és un valor afegit, i volem destacar sobretot com ens permeten identificar el moment de recerca i aprenentatge en què es troba cada grup respecte al projecte d’aquest curs. Aquesta reflexió és important perquè les activitats exemplifiquen com l’avaluació formativa és inherent al procés d’aprendre i evidencia que no tots aprenem el mateix ni ho fem de la mateixa manera.
En tercer lloc, les activitats que compartim, es converteixen en una eina metodològica prou potent per al grup impulsor, perquè permeten generar canvis en les pràctiques educatives de tot el Claustre actuant com a modelament a partir de l’acció-reflexió.
Doncs bé, només ens queda convidar-vos a que també utilitzeu les pròpies experiències com a motor de renovació educativa. La Mar Esteve, en el seu llibre “Aventures d’aprenentatge” parla de trobar espais per remirar l’acció, per narrar l’experiència, per detallar allò que s’observa, per fer prospectiva, per llegir, per dialogar, per compartir. Però diu també que podem buscar assessoraments i compartir amb altres escoles, però si no hi ha una base d’acció-reflexió en la mateixa situació i feta col·laborativament, és fàcil que els canvis quedin reduïts a innovacions superficials.
Us animem a pensar-hi!
Podeu accedir a les pràctiques clicant els següents enllaços:
CONTES, LLEGENDES I CREENCES RELACIONADES AMB L’AIGUA