PLANIFICACIÓ DE LES “RUTES HISTÒRIQUES PER PRATS”

L’objectiu d’aquest projecte era treballar les diferents etapes històriques a partir del contacte amb l’entorn més proper i significatiu pels alumnes.

Per aquest motiu els continguts es van relacionar amb diferents edificis i indrets històrics del nostre poble: Prats de Lluçanès.

Per introduir el tema es va utilitzar un llibre il·lustrat de les diferents edats històriques en el qual els alumnes havien de buscar, de cada època, les principals característiques observant els detalls de la imatge.

Seguidament, els alumnes de manera individual van fer la recerca d’informació d’un determinat indret o edifici històric del municipi seguint un guió de treball. Les fonts podien ser diverses i d’aquesta manera també es treballava la recerca d’informació i el text periodístic i d’investigació: fonts orals, escrites, audiovisuals o materials.

Un cop recollida aquesta informació i després de posar-la en comú es va relacionar l’edifici o indret amb cada etapa històrica.

Amb tota la informació obtinguda es va elaborar una fitxa tècnica de cada indret o edifici amb el nom, ubicació, fonts consultades, època i breu explicació. De cada fitxa en vam fer un codi QR.

Al passadís de l’escola es va fer una línia del temps que anava des de la prehistòria fins a l’edat contemporània situant-hi com a referència els llocs treballats.

Finalment, amb l’objectiu de donar a conèixer el nostre treball i fer-lo realment significatiu es va decidir preparar vuit rutes a peu i convidar els avis i àvies i familiars per poder gaudir-les. 

Els alumnes van preparar una enquesta on-line per les famílies per saber quants seríem, van organitzar un refrigeri. 

També van ser els responsables de situar els codis QR que ells mateixos havien elaborat, marcar les diferents rutes i preparar-se per fer de guies de l’activitat.

Tot aquest treball es va recollir en una site elaborada pels mateixos alumnes.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *