Escola Aurora, ZER Alt Lluçanès: Implementació

El treball de les emocions és un treball engrescador i imprescindible per establir bones relacions entre els alumnes, però és un tema difícil de plantejar-lo. És per això que vàrem decidir que una bona manera d’introduir el tema als alumnes seria veure la pel·lícula INSIDE OUT. Una manera lúdica de parlar de les emocions. Tot el treball posterior de les emocions tindria de base els personatges d’aquesta pel·lícula i en seria el fil conductor.

Un cop realitzada l’assemblea general que posava en comú tot el què s’havia parlat a cada aula, vàrem decidir de dur a terme unes activitats de curta durada combinades amb unes activitats de llarga durada, o sigui, dutes a terme durant tot el curs.

Va ser així com vàrem decidir les següents activitats:

• Graelles a cada aula on els alumnes plasmessin mitjançant emoticones, les emocions que sentien cada un d’ells en diversos moments del dia o la setmana, depenent de cada classe i de l’edat dels infants.
  • Fer racons de les emocions a les aules on hi haguessin: jocs, contes…
  • S’ha fet un quadernet per a cada alumne per treballar l’autoestima.
  • S’han treballat les activitats del material ‘El bosc de Lem’.
  • S’han fet titelles sobre les emocions.

Tant en l’àrea de valors com de religió hem fet activitats conjuntes relacionades amb el tema de les emocions:

• Núvol de com ens veiem i com ens veuen els altres.
  • Drac de missatges positius
  • Treballar la pèrdua a través de la pel·lícula COCO

Altres activitats dutes a terme aquest curs sobre les emocions:

• El calendari d’advent d’aquest curs també anava relacionat amb el projecte de les emocions. Cada dia hi havia una frase que feia reflexionar amb els alumnes sobre les seves emocions, les seves relacions amb els companys,… i ho escrivíem amb un paper a l’entrada de l’escola, lloc on les famílies ho tenien a l’abast.
  • El carnestoltes d’enguany, les disfresses han sigut de les emocions, dels personatges de la pel·lícula. Els alumnes van decidir en assemblea, sobre quina emoció volien anar disfressats i cada classe hi ha hagut alumnes de les diferents emocions.
  • La decoració de l’escola en molts moments del curs ha estat relacionada amb el projecte de les emocions.

S’ha de dir que és un article viu i que s’anirà enriquint amb les activitats que anem desenvolupant fins a final de curs, ja que el nostre projecte és un PROJECTE PANELL.