Davant d’un projecte de romans, el primer que es va plantejar l’equip de mestres va ser planificar una gimcana on, a través del joc i el treball en equip, els alumnes arribessin a muntar, peça a peça, un mapa de l’imperi romà .
Aquesta va ser l’activitat planificada pels mestres com a punt de partida del projecte. A partir d’aquÃ, després de la reflexió de tot el grup aula, a l’acabar la sessió i en resposta a les preguntes que havien hagut d’anar responent per resoldre la gimcana, els alumnes varen plantejar-se les qüestions que volien descobrir del món dels romans i segons aquestes, es van fer els grups i les posteriors sessions de treball.
Les sessions posteriors a la gimcana van anar desenvolupant-se seguint el fil inicial d’allò que els diferents grups varen decidir que investigarien: els déus romans, l’exèrcit, els diferents tipus d’edificis, les tradicions i la societat romana..
En aquestes sessions, després d’un temps de treball en grup, cada dia acabà vem de la mateixa manera: amb una reflexió per grups i la posada en comú amb el gran grup. D’aquesta manera ens servia per veure d’on havÃem partit i cap on es podia adreçar la següent sessió.