L’avaluació ha estat formativa, s’ha anat realitzant al llarg de tot el projecte. S’han anat fent observacions sobre els diferents ítems per avaluar en una rúbrica elaborada per la mestra.
Les primeres hipòtesis que van formular els alumnes ens van servir de punt de partida i per veure quines eren les idees prèvies sobre el tema.
Al llarg del projecte, s’anaven reformulant les hipòtesis i es podia observar com anava canviant el pensament de cada alumne, com raonava el perquè de les seves respostes, en quina informació recolzava els seus arguments…
També al llarg del projecte es prenien notes de les seves intervencions, aportacions al grup, en el petit grup.. etc. i com reaccionaven davant les aportacions dels altres; així com la participació i interés al llarg del projecte.
El treball individual per escrit ens va ajudar molt per avaluar els coneixements de cada alumne respecte al tema central del projecte. Van haver diferents oportunitats d’avaluar de forma individual al llarg del procés.
La valoració final amb el grup va ser molt positiva. Els alumnes van dir que havien après molt i encara volien seguir aprenent més sobre el tema del projecte; destacant que havien gaudit molt en la part experimental.