La veu dels alumnes

En general els alumnes han estat contents del projecte que han desenvolupat, tot i que molts cops costa canviar dinàmiques. Canviar la metodologia suposa un canvi de mentalitat tant per part del profesorat com per part dels alumnes. Potser el que més els costa d’acceptar és el procés d’avaluació perquè no estan acostumats a les rúbriques i, sobretot, no estan acostumats a compartir l’avaluació amb els professors. Han de començar a canviar la visió que tenen del docent i a deixar de veure’l com el posseïdor absolut de la veritat; han de considerar-lo com un acompanyant en el seu procés.

A alguns alumnes, especialment als més autònoms, també els costa gestionar el treball en equip i, sobretot, el fet de no ser sempre avaluats de forma individual. Són alumnes més centrats en els resultats que ens els processos.

En definitiva, el canvi metodològic és una tasca conjunta que, si sabem gestionar-la bé, ens permet treballar amb més implicació per part de l’alumnat per tal que es converteixi en el centre de l’aprenentatge. Els reptes sempre costen però, amb el Projecte Delta, hem pogut veure treballar de forma motivadora molts alumnes que en una classe ordinària sembla que no existeixin.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *