Per primer cop en la nostra trajectòria professional, i gràcies a la formació que hem rebut en la Xarxa de Competències Bàsiques, vam introduir de manera seriosa en l’avaluació l’element de la rúbrica. Durant les sessions de formació i a partir de l’experiència d’altres centres, vam entendre la rúbrica com un mecanisme que, no només havia de ser útil al professorat, sinó també i molt important, havia de ser compartit amb l’alumnat.
D’aquesta manera vam intentar realitzar una avaluació formativa del Projecte Delta mitjançant una rúbrica consensuada, d’una banda, per tot el professorat implicat en el projecte i, de l’altra, compartida prèviament amb l’alumnat. Cal dir, però, que abans de compartir-la amb els alumnes, vam adaptar els criteris que avaluaríem a un llenguatge que fos fàcilment interpretable per part d’ells. Ens agradaria remarcar, a més, que considerem imprescindible aquest procés de compartició, tot i que resulta costós d’assolir i de vegades cal introduir canvis i modificacions (cosa que no ens ha de fer por).
Finalment, cal afegir que vam elaborar tres models de rúbriques: una que pretenia fer un seguiment del treball continu de l’alumnat (implicació, constància i capacitat d’ajuda), una altra que valorava l’expressió escrita, i una última que avaluava l’expressió oral (ja que els alumnes, a banda del treball escrit, havien de fer una breu presentació del seu producte i dels mecanismes que havien utlitzat per elaborar-lo). Les rúbriques referents a l’expressió escrita i oral, a més, serviran de base per al proper curs per tal de fer el seguiment de tots els treballs o activitats que necessitin ser avaluats, i seran compartits per tots els professors que ho desitgin. D’aquesta manera, l’alumnat podrà veure una unitat d’acció per part dels docents i valorarà tant l’expressió oral com l’escrita com a elements bàsics i valorables des de qualsevol àmbit, no només des de les matèries de llengües.