(escrit per la Maria Aragay i la Maria Rovira)
Per l’avaluació del reportatge sobre la Mineria a Súria, que l’alumnat ha de realitzar en el Treball de Síntesi de 3r d’ESO, es va elaborar una rúbrica amb tot el professorat implicat en el projecte per tal d’establir els criteris de l’avaluació formativa.
La rúbrica consta d’una taula de doble entrada on en un dels eixos s’especifiquen els criteris d’avaluació de les tasques que realitza l’alumnat: llenguatge audiovisual, expressió escrita, expressió oral, ús de l’anglès, crèdits d’inici i final, introducció, apartats 1 i 2, apartat lliure, i exposició oral. I en l’altre eix, s’indiquen els criteris d’avaluació dels resultats, dividits en quatre categories de qualitat (expert, avançat, aprenent i novell). Cada criteri d’avaluació es pondera per tal de poder quantificar els resultats.
Per l’elaboració de la rúbrica es va utilitzar la plantilla del CoRubrics de Google Drive. Tot i que inicialment, l’equip docent va dissenyar una rúbrica molt extensa, aquesta es va reduir per tal que fos més senzilla d’utilitzar.
La rúbrica una vegada revisada i aprobada es va mostrar a l’alumnat de 3r d’ESO pel seu coneixement.
La rúbrica ajuda a l’alumnat a autoregular-se, ja que li permet saber en quin moment es troba dins del procés d’elaboració del projecte, i li especifica què ha de fer per millorar. Així mateix a conèixer els objectius d’aprenentatge i els criteris d’avaluació.