El punt de partida perquè la roda comenci a girar han estat aquelles nocions prèvies que tinguin els alumnes sobre el seu entorn immediat—la seva ciutat i el seu patrimoni, i el vincle que hi estableixin en pro de la curiositat per saber-ne més. La informació que els permeti tirar el projecte endavant surt, primordialment, de quatre fonts:
- En primer lloc, la informació facilitada per experts en els diferents camps que engloben la gestió d’una ruta de descoberta (logística, cartografia, publicitat, etc.)
- En segon lloc, pel treball de camp, a través de les visites programades sobre el propi terreny on es desenvoluparà la ruta.
- En tercer lloc, per l’ús d’estratègies de recerca habituals (lectures, blogs informatius, vídeos, etc).
- Finalment, per la comunicació entre els grups de treball que s’autoregulen per dues vies: primer en la reunió diària per comissions amb un pes específic per l’àrea concreta de treball; i segon en pes posades en comú amb el grup-classe que gestiona cadascuna de les rutes.[youtube]https://youtu.be/7ZjgUYmqsKk[/youtube]
El professorat ens hem coordinat intentant fer la tasca d’acompanyar, proposar, motivar i gestionar el dubte i l’error; intentant sortir del rol habitual de transmissors de la informació.