(escrit pel Joan Adam)
La proposta de renovar el Treball de Síntesi va partir de les reunions de l’Equip Docent de 3r d’ESO a partir de la valoració de l’antiga proposta i la voluntat de formular-ne una més participativa a on l’alumnat tingués la iniciativa.
L’Equip Docent de 3r està integrat per professorat de diferents especialitats i que pertany a Departaments educatius diferents. Van ser els Departaments educatius els qui van formular les propostes de les seccions per tal que tinguessin un ventall de continguts d’àmbits diferents.
Les propostes dels Departaments van retornar a l’Equip Docent que decidí la seva distribució en les seccions i proposà les diferents xerrades que havien de servir d’introducció: «Formació de l’anticlinal surienc», «Els inicis de la mineria i la descoberta de la potassa» i «Mineria i respecte al medi ambient».
Des de la Coordinació Pedagògica es cercà els diferents ponents de les xerrades. Així mateix s’acordà amb l’empresa ICL la visita al pou d’extracció de Cabanasses, la visita a la planta de cristal·lització per part d’un grup reduït i la visita a les antigues instal·lacions de l’anomenat Pou 4, on en l’actualitat es porta a terme part de les activitats del Cicle Formatiu d’Excavacions i Sondatges impartit a l’INS.
Els tutors, per la seva part varen formar els grups de treball i van introduir el nou format de Treball de Síntesi a l’alumnat.
D’altra banda es necessità la col·laboració del Departament de Llengües estrangeres i de Tecnologia per tal de preparar l’alumnat en el maneig dels programes d’edició de vídeo i de subtitulació.
La metodologia de preparació del Treball de Síntesi va necessitar de la implicació de tot el professorat i els Departaments educatius del Centre. Aquesta implicació del professorat és imprescindible per tal que el treball arribi a bon port.