METRÒPOLIS – PRODUCTE FINAL

En la part lingüística els alumnes han de produir una presentació digital que reculli tota la informació treballada. Se’ls suggereix una llista d’ítems per recercar però es potencia que busquin tot allò que els interessi i vulguin aprendre de la ciutat, fent especial èmfasi a l’arquitectura. També es posa al seu abast un llistat d’eines TIC per tal que l’alumnat esculli la que prefereixi intentant que sigui nova per ells. La recerca d’informació es fa amb treball col·laboratiu utilitzant les eines de Google i els alumnes reben feedback constantment en forma de comentaris. L’últim dia del trimestre es presenten les produccions davant de la resta de companys i es pengen al Classroom per tal que les puguin consultar tots els alumnes de 2n d’ESO.

En la part artística hauran de idear un producte creatiu basat en les imatges arquitectòniques, de la ciutat escolllida; aquest producte tindrà un format bidimensional o tridimensional, segons les seves preferències.  Amb una pluja d’idees realitzaran esbossos i dibuixos que il·lustraran les idees del procés de ideació. A continuació, i per grups, faran una previsió del material necessari ( fungible, reciclable, etc), que es preveu utilitzar en la creació del producte. Una vegada finalitzat el producte s’exposarà al passadís amb tots els resultats de l’alumnat, per tal de fer-ne una valoració conjunta de la diversitat de resultats i gaudir-ne tota la comunitat.

En la part científic-tecnològica els alumnes després de decidir quina ciutat volen treballar comencen per escollir d’una llista que se’ls proposa les activitats que considerin més adients als seus interessos. Entre les propostes poden treballar ’una línea històrica,  un climograma o una recepta entre altres. Aquesta llista és oberta i els alumnes hi poden afegir propostes pròpies. Una vegada han escollit, en grup han d’elaborar un document que expliqui les propostes triades i com volen treballar-les.

El producte final ha de ser un mural en el qual es reflecteixi els aspectes treballats. Aquest mural s’exposarà als corredors  del centre.