Els Agrupaments bàsics del projecte han estat:

Gran grup: definim què volem saber i agrupem totes les preguntes en 6 grans blocs que seran les parts del projecte.

Grup d’experts: cada grup tria la part del projecte que vol. Cada grup gestiona les tasques dels seus integrants

Les Consignes generals que es donen són les següents:

Cada grup té plena llibertat de definir com serà el seu producte final (afavoreix la riquesa i potencialitats de cadascú)

Cada grup exposarà oralment davant la resta de companys el seu treball. Intercanvi de coneixements entre iguals.

Gran grup: Després de l’exposició oral, entre tota la informació dels diferents grups d’experts, elaborem un resum que s’exposa en la Jornada Inicial del Projecte Interdisciplinari comú d’escola.

Cada grup exposarà oralment el seu producte final a l’entrada de l’escola (vídeo adjuntat en l’apartat de producte final).

Creació grups i autoregulació dels alumnes:

Les consignes que donem als alumnes abans de fer els grups de treball de cada projecte són diferents. En aquest cas les consignes han estat:

• Grups de 4-5 persones.
  • No hi ha definició de rols.
  • Mixtes
  • Que hi hagi un mínim de 1-2 companys amb qui no hagin treballat anteriorment.
  • Cada final de sessió un portaveu que va variant explicava com havia anat la sessió, i què continuarien fent en la propera.