Som-hi

L’implementació del projecte ha estat molt reccionar-hi ja que la tutora ha anat reconduint el projecte a partir de les diferents preguntes que als alumnes els anaven sorgint.

La tria del nom de la classe, i per tant del personatge central del curs d’aquesta classe, ja va ser aprofitat per la mestra sabent que Juan Mata havia estat professor d’ella a la universitat i per tant aquí hi podria treure’n suc.

Primer, la gran motivació dels nens era rebre resposta dels nens. Però després, veient la gran predisposició de Francesco Tonucci i la seva resposta tant ràpida i extensa els va motivar molt i el projecte ha anat creixent i anant cap a altres objectius més ambiciosos com ara visitar a Francesco Tonucci o Juan Mata i fins i tot convidar-lo a Sant Joan.

El procés d’implementació ens ha fet adonar de que, per dur a terme un projecte, els mestres implicats han de tenir molt clar que han de ser flexibles, tenir la visió oberta i plantejar uns objectius del projecte competencials, globals i interdisciplinar. Si no tens una visió globalitzada del dia a dia a l’aula i del treball amb els nens costarà molt tirar-ho endavant perquè costa molt de focalitzar i prioritzar elements.

Malgrat això, en el nostre cas, la tutora ho ha enfocat a les mil meravelles i tant els alumnes com ella han gaudit molt del projecte.