METODOLOGIA

Les tasques que dissenyem són que realitzin un pal de pluja i un calidoscopi amb material reciclat, com ara pots de patates pringles, bricks de llet, ampolles translúcides d’aigua destil·lada, ànimes (o cartró) del paper de cuina o d’WC, CD,s vells… La nostra intenció és que a la vegada que construeixen aquests objectes siguin conscients que estan fent una feina de reciclatge i que estan contribuint amb el medi ambient. També volem que en el grup es creïn vincles forts de comunicació i d’entesa per tal de poder realitzar el producte final, ja que si un membre no realitza la seva tasca, el producte no es pot acabar. I, com no, també volem que apliquin els coneixements de tecnologia i dibuix en aquests dos productes finals. Per tant, el fil conductor es desenvoluparà a partir de despertar la curiositat als alumnes quan un membre del professorat mostri a classe un pal de pluja i un calidoscopi. Preguntarà als alumnes si saben què porta i els farà una avaluació inicial (per veure el seu grau de coneixement). Seguidament se’ls donarà les instruccions en un dossier i la carpeta d’aprenentatge. Les instruccions estaran en anglès i caldrà que el grup en faci la traducció. Un cop finalitzats els productes, caldrà que elaborin un PowerPoint per tal d’explicar com ho han fet a la resta del grup, ja que dos membres del grup faran el pal de pluja i els altres dos el calidoscopi, i un cop acabin s’hauran d’intercanviar les explicacions per tal d’elaborar el producte que no han realitzat. Al llarg de les sessions caldrà que vagin omplint la carpeta d’aprenentatge i un cop finalitzi el projecte caldrà que tots els membres del grup s’autoavaluïn i es coavaluïn

Pel que fa als espais, els alumnes disposaran de tres aules ordinàries i del taller de tecnologia. Si es creu convenient, es podria fer servir també l’aula de dibuix.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *