COM FEM ELS GRUPS?

A l’hora de fer els grups pel “Projecte: Fem un Pal de pluja i un Calidoscopi”, hem tingut en compte la manera de treballar, la motivació, els espais, els objectius i finalitat i les maneres d’aprendre.

En aquest cas, hem cregut convenient que treballin en petits grups heterogenis de quatre alumnes. Dins d’aquests grups es faran dues parelles, cadascuna de les quals és convertirà en grup expert (un cop finalitzin el primer element) i ensenyaran a l’altra parella com es fa l’objecte que acaben de crear. D’aquesta manera, tots els membres del grup seran experts i aprenents, afavorint d’aquesta manera l’aprenentatge (veiem la piràmide de percentatges de retenció de, els experts asseguren que la millor manera d’aprendre és a través de l’ensenyament i l’avaluació conjunta). A més, duran a terme una coavaluació tant dels processos com dels resultats.

Tanmateix, cada alumne es quedarà amb un objecte de cada, al finalitzar el projecte, potenciant d’aquesta manera la motivació de l’alumnat.

Creiem convenient fer grups heterogenis per tal d’afavorir la inclusió i per enriquir el treball i l’aprenentatge cooperatiu de cada grup i de tot el conjunt d’alumnes.

Aquests grups de quatre persones treballaran a l’aula o al taller de tecnologia amb un màxim de quatre o cinc grups per aula.