Com treballem el projecte de Les Hortes de Cardona?

La principal estratègia metodològica utilitzada és la dels conflictes cognitius. La mestra proposa una pregunta o un repte que els infants han d’esbrinar en grups formats per quatre infants. En ser el primer cop que aquests nens i nenes treballen amb aquesta metodologia, la mestra tria els grups que tenen les següents característiques:

  • Heterogenis respecte a les competències dels components.
  • Amb rols rotatius:cada dia un és l’organitzador, comunicador…
  • S’han d’autogestionar en la mesura que sigui possible.

En aquest projecte s’han treballat conceptes i s’han realitzat activitats com:

  • Representacions gràfiques del terreny: mapes i plànols.
  • Continents i oceans.
  • Plantes, hortalisses, fruites segons estacions.
  • Diferents tipus de paisatge.
  • Sector econòmics.
  • Diagrames de barres.Taules de dades.
  • Oficis època medieval

Els infants cerquen i seleccionen la informació i després creen un producte final, com una presentació digital, un document de text, una cartolina, un mapa conceptual, una presentació oral… Cada infant té un llibreta que li serveix com a suport per anotar la informació trobada, dubtes, interessos… que vagin sorgint.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *