La principal estratègia metodològica utilitzada és la dels conflictes cognitius. La mestra proposa una pregunta o un repte que els infants han d’esbrinar en grups formats per quatre infants. En ser el primer cop que aquests nens i nenes treballen amb aquesta metodologia, la mestra tria els grups que tenen les següents característiques:
- Heterogenis respecte a les competències dels components.
- Amb rols rotatius:cada dia un és l’organitzador, comunicador…
- S’han d’autogestionar en la mesura que sigui possible.
En aquest projecte s’han treballat conceptes i s’han realitzat activitats com:
- Representacions gràfiques del terreny: mapes i plànols.
- Continents i oceans.
- Plantes, hortalisses, fruites segons estacions.
- Diferents tipus de paisatge.
- Sector econòmics.
- Diagrames de barres.Taules de dades.
- Oficis època medieval
Els infants cerquen i seleccionen la informació i després creen un producte final, com una presentació digital, un document de text, una cartolina, un mapa conceptual, una presentació oral… Cada infant té un llibreta que li serveix com a suport per anotar la informació trobada, dubtes, interessos… que vagin sorgint.