Institut Guillem Catà

La nostra història

L’Institut Guillem Catà és un centre de titularitat pública del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d’un centre d’una certa complexitat, donat que les seves dimensions són considerables, amb uns 900 alumnes i més de 80 professors, i amb molta diversitat d’ensenyaments: ESO, Batxillerat, Escoles taller (PFI), Cicles formatius de grau mitjà i Cicles formatius de grau superior de 5 famílies professionals, curs CAS (curs d’accés a CFGS).

L’institut és ubicat en un edifici d’una antiga escola de primària remodelat mínimament, i que tenia unes dimensions pròpies d’un CEIP de 2 línies. Fa dos cursos vam celebrar el 25è aniversari. Del 1992 al 1995 l’institut es deia Fius i Palà i el seu director va ser en Joan Lamarca. En la següent junta directiva ja va adoptar el nom definitiu d’ INS Guillem Catà. Entre el 1995 i el 2009 el director va ser en Martí Basora. Al principi d’aquest segon mandat el centre estava ubicat en dues seus: l’edifici dels Infants i el de l’antiga Rial, a les Cots. Des del 2009 fins a l’actualitat el centre és dirigit per Marta Codina.

Podeu trobar més informació de l’institut al nostre portal:

L’equip impulsor

Aquest és el nostre segon curs a la Xarxa de Competències Bàsiques.

Com érem un grup nombrós vam decidir dividir-nos en dos subgrups i poder portar a terme i documentar dos projectes.

El de 1r d’ESO es dirà Els microorganismes a la cuina. En aquest equip serem Daniel Escolà (Llengua catalana), Abdon Marrahí i Queralt Parcerisa (Matemàtiques), Arantza Medina (Llengua castellana), Estel Forcada (Informàtica/Mates), Judit Madorell (Ciències), Jordi Torras (Educació física i Ciències socials), Miriam Navarro (Educació visual i plàstica) i Josep Mª Chaves (Filosofia i ètica).  Agraïm la col·laboració dels recursos facilitats per la professora Marta Codia (Anglès) malgrat no estigui en l’equip.

El de 2n d’ESO es dirà Calidoscopi i pal de pluja . En aquest equip seran Mònica Batalla i Ester Carné (Psicopedagogues i Ciències socials), Ester Cucurull i Mariona Girabalt (Llengua catalana), Alba Brucart (Matemàtiques), Mar Notario (Física i química), Anna Serra Crispi i Carme Rodríguez (Ciències naturals), Mireia Ruiz (Tecno).