COM PODEM FER UN CASTELL?

elEl projecte que documentarem aquí al blog surt del què fins ara havia estat el projecte Interdisciplinari de l’escola. Com a centre cada any triem un eix temàtic i cada cicle fa el seu projecte  durant la darrera setmana del segon trimestre. Aquest curs l’eix de centre és el Folklore Català i cada classe porta el nom d’una festa catalana. Així doncs, els alumnes de sisè som la classe dels Castellers.

Arrel de la xerrada de la Mercè Mas, a nivell d’equip impulsor hem estat parlant de com introduim el projecte.  Hem près consciència de la importància que té la manera inicial de plantejar-lo. Fins ara, mai havíem debatut sobre el que s’anomena “leit motiv” i com s’havia de plantejar. Així, el què fins ara haguéssim plantejat com “Els castells ” o “Fem de castellers” ara es planteja en forma de pregunta “Com poder fer un castell” i “Nosaltres podríem fer un castell?”.

És cert que aquest projecte no ha sortit d’un tema plantejat explícitament pels alumnes però volíem aprofitar la manera com venim fent de projecte interdisciplinari per valorar-la amb els mateixos indicadors que hem consensuat com requisits d’un bon projecte.

Aquest projecte també s’organitza com un projecte de treball cooperatiu total on cada grup aprofundeix sobre un aspecte dels què han sorgit per investigar i, amb la posada en comú, entre tots els grups poder donar resposta a la pregunta inicial. Cada grup exposarà davant els companys les seves evidències i arribar conjuntament, a la resposta. Després explicarem el treball als companys de cinquè (ells són la classe dels gegants i s’han plantejat com poden fer un gegant). També hi haurà una exposició a l’entrada de l’escola i un article al blog de l’escola.