QUI SOM?

Som l’Escola les Bases, una escola de nova creació de Manresa. Es tracta d’una escola d’una línia que va néixer el curs 2015-2016; així doncs, aquest curs hem completat el cicle d’Educació Infantil per encetar el curs vinent la Primària.

Estem consolidant mica en mica la línia d’escola que va enfocada al treball per projectes i als ambients. El treball de la Xarxa de Competències Bàsiques ens dóna pas a reunir-nos per a reflexionar i avaluar la nostra pràctica, i prendre les decisions que ens ajuden a enfocar i a precisar la nostra línia metodològica. El terme “treball per projectes” és molt ampli i es pot entendre de moltes maneres diferents; nosaltres estem creant la que s’adequa millor a la realitat de la nostra escola, famílies i alumnes.

El punt de partida del treball per projectes és una activitat inicial amb l’objectiu d’oferir els estímuls que mouran les investigacions al llarg del curs. Enguany, hem anat al Cosmocaixa. En base a aquesta sortida inicial realitzem una pluja d’idees, que categoritzem configurant així el mapa conceptual inicial. Aquest mapa conceptual va evolucionant en funció del desenvolupament del projecte; és el punt de referència on plasmem les nostres descobertes i on, alhora, establim relacions entre els diversos conceptes que anem treballant.

Aquest és el segon curs que estem aplicant aquest enfocament del treball per projectes; aquest any ens estan sorgint varis interrogants i propostes de millora que cal anar repensant i concretant. De la mateixa manera, estem projectant idees per encarar els projectes a Primària considerant la possibilitat d’atendre més d’un projecte dins l’aula ja que observem que hi ha molta diversitat d’interessos i de necessitats en l’alumnat. Estem en el procés de planificació de com donar resposta a totes aquestes inquietuds. Som-hi!!!