METRÒPOLIS – QUI SOM

L’INS Cal Gravat és un centre públic amb 10 anys d’història que ofereix estudis d’ESO, Batxillerat de Ciències i Tecnologia, Humanitats i Ciències Socials, així com un FPB (programa de Formació Professional Bàsica) i una USEE.

Aquest curs 2017-18 hi ha matriculat al centre un total de 513 alumnes distribuïts en quatre grups de 1r d’ESO, cinc grups de 2n d’ESO, tres grups de 3r d’ESO, 3 grups de 4t d’ESO, 2 grups de 1r de Batxillerat, 2 grups de 2n de Batxillerat, 1 grup d’FPB i 1 grup d’USEE. El centre també disposa d’una Aula d’Acollida amb un total d’11 alumnes.

El centre es troba situat al barri de Cal Gravat, a la perifèria de Manresa. L’alumnat prové d’aquest barri i del barri de La Balconada, d’altres punts de la ciutat i de la població veïna de Sant Salvador de Guardiola.

Enguany és el segon curs que el centre forma part de la Xarxa de Competències Bàsiques. El centre es va acollir a la Xarxa com a resposta a la necessitat d’implementar noves metodologies a l’aula per tal d’afavorir el treball cooperatiu i, alhora, afavorir el desenvolupament de competències per part de l’alumnat.

L’equip impulsor està format per un grup de 13 professors i professores de diverses disciplines (Música, Educació Física, Ciències Naturals, Educació Visual i Plàstica, Matemàtiques, Llengua Anglesa, Llengua Alemanya, Llengua Catalana i Llengua Castellana). Aquests professors i professores formem part d’Equips Docents de diferents nivells d’ESO i això ens ha donat l’oportunitat d’elaborar tres projectes per 1r, 2n i 4t d’ESO: “La meva Manresa 2” a 1r d’ESO, “Metròpolis” a 2n d’ESO i “Projecte de vida” a 4t d’ESO.

L’alumnat de 2n d’ESO va dur a terme el Projecte “La meva Manresa” durant el curs 2016-17. L’Equip Docent de 2n d’ESO volia donar resposta a la necessitat d’ampliar aquest projecte, en el qual els nois i noies van conèixer a fons la seva ciutat des de diferents àmbits.

Després de considerar diverses opcions, es va arribar a la conclusió que, per donar continuïtat a aquest projecte, es podrien treballar altres ciutats més grans oferint noves realitats socials i culturals als alumnes sense apartar-los del fil conductor de treballar diferents àmbits de coneixement a partir d’una ciutat.

Per aquest motiu, vam idear el projecte que expliquem en aquest bloc: “Metrópolis”.