En la matèria de llengua i literatura castellana, les tipologies textuals que s’han treballat en el Projecte “De l’Univers al barri”, han estat la narrativa i la descriptiva i la poètica.
Els objectius que els alumnes havien d’assolir són els següents:
– Desenvolupar hàbits de treball individual i d’equip, d’esforç i de responsabilitat en l’estudi, i també en l’actitud de confiança en sí mateix, en la iniciativa personal, la curiositat i l’interès en la creativitat i l’aprenentatge.
– Treballar i redactar textos narratius i descriptius.
– Conèixer les característiques bàsiques dels textos poètics.
-Planificar el treball i fer un esborrany individual previ.
-Corregir el text i respectar les normes ortogràfiques i textuals.
-Conèixer el vocabulari en llengua castellana sobre el tema del que tracta el projecte:(univers, barri).
Competències que s’han treballat durant el projecte han estat l’expressió escrita, la comunicació oral i la literària atès que l’alumne disposava de diversos textos literaris de tipologia narrativa i descriptiva com a modelatge.
De competències transversals s’ha treballat la competència del tractament de la informació de l’àmbit digital i la d’aprendre a aprendre. Hem treballat conjuntament amb la matèria de música.
Pel que fa a l’avaluació del producte final del projecte i també del treball previ, ha estat competencial. L’observació directa de la participació de l’alumne en totes les tasques encomanades ha estat molt important per a l’avaluació.
Des de la matèria de llengua i literatura castellana, els alumnes han assolit els objectius inicials de manera positiva.
El treball cooperatiu motiva l’alumnat i incideix en la competència aprendre a aprendre.