Els objectius del projecte són els següents de les à rees de C. Socials, Educació FÃsica i Educació Visual i Plà stica són:
Ciències Socials: Conèixer la història del nostre barri des de l’antiguitat fins a l’època contemporà nea a través d’un recorregut pels llocs més emblemà tics del barri de La Bordeta. Creació d’un itinerari amb google maps identificant aquests llocs històrics més importants.
Educació FÃsica: Localitzar els punts cardinals al mapa i distingir els diferents llocs del mapa de l’institut, buscar amb les coordenades un objecte amagat pels companys, endevinar un enigma realitzant una cursa d’orientació per l’institut, realitzar una ruta històrica per la Bordeta, calculant el temps del recorregut i orientant-se al mapa.
Educació visual i plà stica: Utilitzar les tècniques de representació de plà nols i crear un plà nol a partir del recorregut de casa fins al centre. Ús de les tècniques de dibuix per dibuixar la Casa Remei de La Bordeta.
El projecte parteix de la idea de crear un sentiment de barri. Els dos barris que abasteixen d’alumnes a l’institut són:  el barri de La Bordeta (on està ubicat el centre) i el barri de Magraners.
I l’arrencada s’inicia amb dues xerrades en les que els alumnes coneixeran la història dels dos barris. Dos barris amb una història molt diferent. Les primeres dades sobre La Bordeta apareixen documentades des de l’època romana, mentre que Magraners és un barri d’època contemporà nia.
En la segona activitat  vam realitzar una ruta pel Barri de La Bordeta. Abans ja vam fer un treball previ des de cada matèria, des d’Educació FÃsica és van aprendre tècniques d’orientació en el plà nol; a Geografia i Història vam buscar els llocs més emblemà tics del barri; i des de la matèria de Visual i Plà stica es va preparar la distribució dels carrers de la ruta grà ficament.
La ruta va ser un recorregut pels llocs més interessants del barri en forma de gimcana d’orientació sobre un plà nol. Al llarg del recorregut se’ls recordava aquells edificis i detalls importants de la història del barri i que ja sabien a partir de les xerrades educatives  que s’han fet a l’institut.
Aquest projecte ha intentat trobar un punt en comú entre diverses disciplines i considerem que  ha estat un èxit. Els alumnes van mostrar gran interés per les arrels històriques del barri i van participar de manera motivadora i entusiasta en la gincana que van preparar, un recorregut que ens va traslladar els espais que han configurat la història d’un barri i d’una població i que els ha permès treballar sobre el terreny pautes d’orientació en el mapa i desenvolupar la part més artÃstica.
Al mateix temps hem vist com els alumnes han après a treballar en grup, ha distribuir-se el treball, ha participar conjuntament en un projecte i ha valorar la feina que cadascun dels membres del grup ha fet.