Des de la matèria de llengua catalana i literatura hem treballat el projecte a partir de dues tipologies textuals: la poètica i l’expositiva. Els objectius que ens hem plantejat són:
1- Treballar i redactar textos poètics i textos expositius sobre els espais i els personatges rellevants.
2- Obtenir informació dels mitjans digitals de manera eficaç.
3- Mantenir una actitud d’escolta, respecte i participació amb el grup de treball.
4- Presentar individualment els treballs dels textos expositius amb suport digital (Word).
5- Presentar en grup el producte final dels textos poètics (cançó del barri) acompanyat d’una melodia.
Les competències treballades durant el projecte en la matèria de llengua catalana i literatura han estat l’expressió escrita, la comunicació oral i la competència literària. Hem focalitzat l’atenció en la planificació i la redacció dels textos així com en la revisió, la correcció i la reescriptura.
Pel que fa a les competències transversals, hem treballat la competència del tractament de la informació de l’àmbit digital i la competència de participació i aprendre a aprendre de l’àmbit personal i social. També hem treballat interdisciplinàriament amb l’àmbit artístic, en concret, amb la matèria de música.
L’avaluació del projecte ha estat competencial i l’hem dut a terme durant el procés de treball i en la presentació del producte final demanat.
Podem dir que s’han assolit els objectius inicials i que l’experiència ha estat positiva. Malgrat això, cal que l’alumnat s’acostumi a treballar de manera cooperativa, és a dir, que cadascú sàpiga assumir el seu rol en el grup i el desenvolupi correctament. Creiem que treballar per projectes enriqueix l’alumnat perquè els aporta una visió més global de l’aprenentatge i contribueix a treballar valors com el respecte de la diferència d’opinions, la iniciativa personal i la participació. Tot això ha fet que s’hagin sentit més motivats.