ELS GRUPS

En principi, a cada classe s’han format 6 grups de 4 persones i cada alumne té una funció assignada: secretaria, coordinació, material i sostenibilitat. Es procura que a cada grup hi hagi nens i nenes amb diferents capacitats i habilitats. En les reunions setmanals del professorat es realitza un seguiment del funcionament de cada grup i de com es pot incidir en la millora de la gestió que alguns grups fan de la feina.

Al darrer trimestre es deixa l’elecció dels components del grup a criteri de l’alumnat. En alguns casos, les tutores han fet una feina prèvia de sensibilització en referència a la responsabilitat a l’hora d’agrupar-se, tenint en compte que hi ha alguns nens i nenes amb més vulnerabilitat a l’hora de ser escollits. Sembla ser que en dos dels quatre cursos de primer hi ha algun grup que no acaba de funcionar, tot i que, en general, els resultats de la tria han estat satisfactoris.

Crèiem que aquest aspecte en el treball per projectes és força decisiu, ja que l’alumnat fa un doble aprenentatge: per una banda han d’aprendre a treballar amb companys/es amb diferents capacitats i actituds i, per l’altra, aquesta maduresa de convivència i responsabilitat  l’han de demostrar quan ells sols elaboren els grups.