MANS A L’OBRA!

En quant a la posada en pràctica de tots els aspectes metodològics, curriculars i d’organització dissenyats en la planificació, n’extraem les següents observacions:

  • El repte a resoldre mitjançant el producte final és conegut per l’alumnat des del primer dia. Aquest fet, ajuda a visualitzar la feina a fer a mig termini i a tindre una perspectiva global sobre el projecte.
  • Per arribar a les conclusions necessàries per aconseguir el repte l’alumnat ha d’anar resolent unes qüestions cada dia. El professor facilita els recursos per resoldre-les. Som conscients que és un plantejament bastant guiat que deixa poc marge de maniobra a l’alumnat, però alhora dóna seguretat a l’alumnat i professorat. No hem d’oblidar que estem treballant amb continguts més complicats i difícils de relacionar entre sí (tal com vam expressar en la planificació).
  • En general la elaboració dels productes finals costa, i requereix temps de disseny i construcció que nosaltres hem de preveure en  la planificació. De fet, vam necessitar més temps per a la realització de les maquetes.
  • Com a docents, ens hem sentit còmodes durant el procés ja que ens agrada ajudar a construir coses manipulatives així com ajudar a comprendre i a fer pensar a l’alumnat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *