Planifiquem!

Introducció:

Aquest projecte naix de la necessitat d’actualitzar el crèdit de síntesi de 2 d’ESO.

En aquest projecte vam pensar unir la major part de competències de les diferents matèries del currículum. Com a resultat vam decidir fer un projecte inspirat en l’època Medieval.

Planificació del projecte:

El projecte ha sigut planificat amb la finalitat de donar resposta a totes les matèries del currículum com li correspon a tot crèdit de síntesi.

1. Contactar amb l’entitat del poble Espanyol per fer una visita a les seves instal·lacions i sobretot als tallers medievals que ofereixen. L’equip docent va elegir el taller de pintar vitralls per conèixer un dels oficis més antics de la història medieval.
  2. Visita amb l’alumnat de 2n d’ESO al Poble Espanyol i desenvolupament dels tallers per a posteriorment fer algunes activitats del crèdit de síntesi.
  3. Realització d’un dossier de treball proporcionat per Poble Espanyol on es posen en pràctica tots els conceptes estudiats i les tècniques adquirides durant la visita.
  4. Vam contactar amb la empresa “calaix de sastre”, empresa que organitza l’entitat Sancti Felicis, especialitzada en l’època medieval que ens va ajudar a preparar, planificar i organitzar el posterior mercat medieval que muntarien els alumnes. Així com també varen fer demostracions dels diferents esports i jocs medievals per a complementar tota la informació rebuda a la visita anterior.
  5. Preparació d’un mercat medieval per part dels alumnes de 2n d’ESO amb menjars típics de l’època. Tanmateix dins de les possibilitats van caracteritzar tant la indumentària com els elements escenogràfics que ambientaven el mercat.